Rutinvizsga, 2. feladat (klikk a nagyobb képért) |
Itt indexelni már csak elindulásnál kell, többi kanyarban nem, indexet kimondottan csak az első feladatnál kell használni. A menete a következő: elindulsz hátrapillantással és indexel, gyorsítás és felváltás kettesbe. Tempósan kell a pálya végéhez menni. Mikor az utolsó kettes bólya között áthaladsz, akkor visszaváltasz egyesbe és lassítasz. Ezt pl fékkel érdemes nyilván, de ha kicsit kuplungolsz akkor sem lesz baj. A lényeg, hogy az első nyolcas közepétől már nem fékezhetsz. Ha túl lassan mész, le kell raknod a lábad, az bukta. HA túl gyorsan, akkor nem tudsz kettő nyolcast megcsinálni. A titka egyszerű, a rajz nem a legjobb, ugyanis érdemes a pálya teljes szélét kihasználni. Tehát már az első nyolcas előtt is lehúzódhatsz balra és nagy ívben könnyű megcsinálni. A második nyolcas után vissza kell tenni kettesbe és tempósan szlalomozva visszamenni, megállni első kerékkel a két vonal közt. Bukás jár tehát ha:
- elhagyod a pálya területét
- felborulsz (láttam egy ilyet is)
- kihagysz egy bólyát
- nekimész egy bólyának
- leteszed a lábad
- nem gyorsítasz fel kellően
- nem tudsz a végén helyesen megállni a vonalak közt
Rutinviszga 3. feladat (klikk nagyobb képért) |
Hasonló: hátranézéssel, indexel elindulsz. Itt még tempósabban kell menni, 3-asig fel kell váltani, majd a vége előtt vissza egyesbe. Megfordulsz és vissza szintén 3-as, száraz időben elvileg 40-45km/h fölé kell gyorsulnod, majd még a szokott hely előtt intenzíven fékezve megállnod, mindkét féket használva!
Bukás van, ha:
- elhagyod a pályát
- felborulsz
- bólyának ütközöl
- leteszed a lábad
- nem gyorsítasz fel az előírt sebességre
- távolabbról kezded meg az intenzív fékezést
- az előírt fékúton nem tudsz megállni
- ha fékezésnél nem használod együttesen a két féket
Rutinvizsga, 0.feladat, nyolcas tolása |
Annyit kell tenned, hogy a motor mellé állsz és a rajzon látható módon körbetolod a paripát. Ha pl a motor már ott várna,akkor azért ellenőrizd hogy ne legyen sebességben, mert akkor nem moccan és negatívan veheti ki magát a dolog. :)
Itt is vannak bukta kritériumok természetesen, vagyis ha nem tudod:
- a mocit a támasztólábról leemelni
- megtartni és ezért felborul
- a nyolcas vonalán végigtolni
- visszaállítani a támasztólábára
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése